henkyvonneonderweg.reismee.nl

Met de scooter

Na wat heftige momenten pakken we de draad weer op.

We besluiten met de scooter wat rond te toeren door de omgeving. Eerst maar eens terug naar ons plekje van een paar jaar geleden, wat we toen als ons persoonlijk plekje bestempelden.

We waren er nieuwsgierig na omdat afgelopen dinsdag dit plaatsje het middelpunt was in Herman de Blijker zijn programma. (Herman gaat ver)

Ons plekje was bij het natuurreservaat getrokken. Er kan geen camper meer staan.

Waar wij ooit stonden is nu een houten loopbrug gekomen, welke over gaat in een houten wandelpad. Dit pad lag er een paar jaar geleden ook al dwars door een natuurreservaat tot aan Armação de Pera. Hier hebben we een aantal jaren geleden het geluk van Portugal gevonden.

Van de illegale camperplek van toen is niets meer over, wel is er in de buurt een nieuwe camperplek gerealiseerd met alles er op en eraan. Zoals zo veel nieuwe camperplekken.

In de Algarve. ( Parque de Galei)

We reden verder via Guia, Vilamoura naar Almancill. De laatste twee plaatsen waar veel Nederlanders in hun vakantie verblijven met een dikke portemonnee.

Men spreekt hier niet meer van bootjes maar jachten. De huizen zijn afgeschermd met grote hekken en in Vilamoura staat een casino waar de rasechte gokker zijn vingers bij aflikt.

Het is een heerlijke dag voor de scooter het weer werkt lekker mee.

De volgende dag komen er diverse kleine busjes voor de camperplaats te staan, met daarin zigeuners. Deze bevolkten de volgende dag de markt die naast de camperplek wordt gehouden. Een megamarkt met lappen tassen en schoenen. Onvoorstelbaar voor welk bedrag je hier een Prada of Gucci tas koopt.( natuurlijk alles namaak)

Ook sieraden koop je voor een prikkie.

Een gezellig en goed bezochte zigeunermarkt.

Voor je groente en fruit moet je echter naar de overdekte markt waar de plaatselijke bevolking zijn eigen producten aan de man brengt.

Echter de prijs die je betaald op de markt is anders dan bij ons niet goedkoper maar een keer zo duur als in de grote supermarkten die ook allemaal een vers afdeling hebben met vis, vlees en groente en fruit.

Je kijkt hier je ogen uit als je ziet wat voor een visafdeling men heeft driekwartier op je beurt wachten is niet vreemd, en alle vis word gefileerd en schoongemaakt

Het verschil op de markt met een kilo zalm bij de visafdeling, allebei net zo vers is 6euro.Op de markt 12 euro de kilo in de winkel 6 euro.

Of dit komt omdat Albufeira erg toeristisch is zullen we de komende tijd te weten, komen als we naar wat mindere toeristische plaatsen gaan.