henkyvonneonderweg.reismee.nl

het Zuiden

Op weg naar het zuiden langs de vele olijfbomen etc. komen we aan in Monsaraz, een prachtig oud dorp boven op een hoge berg.
Zeer nostalgisch en uitzicht over aan de ene kant Spanje en de andere kant Portugal.
Moeilijk was het niet de kamperplaats te vinden, maar er te komen. Er moest nog al wat heen en weer worden gereden om de juiste afslag te vinden en door de smalle straatjes te komen.
Maar eenmaal boven was het uitzicht bijzonder te noemen, ook het stadje deed je in de verbeelding spreken. Met een beetje fantasie leek het alsof je in de middeleeuwen verbleef.
Twee nachten zijn we hier gebleven om te genieten van al dat moois.
Daarna verder naar de Algarve waar in ieder geval de zon schijnt, we belanden in Vila Real Santa Antonio een oude vissershaven en verder bekend om zijn textiel.
Straat na straat, winkel na winkel wordt er textiel uitgestald voor een prijs die we in Nederland niet zullen vinden. Prachtige spreien, geborduurde handdoeken, badjassen en dekbedhoezen, stiekem word je er een beetje hebberig van. De winkeltjes worden afgewisseld met tal van eetgelegenheden en terrasjes, hier zullen we ons de komende tijd niet vervelen.
De kamperplaats is op het oude haven terrein, nog steeds niet erg verzorgd, maar men heeft grote plannen. Men wil douche laten aanleggen en Wi-Fi. Op voorhand vraagt men vast 2,50 euro per nacht.
N37.20025 W 7.41512
We betalen grif want Portugal is een arm land en als ze echt hun plannen willen waar maken, wat er wel op lijkt is iedere cent welkom. Voorlopig kun je nog douchen in het plaatselijke badhuis, en water kun je krijgen bij de portier van de kamperplaats dus niet verkeerd.
We blijven hier zeven nachten, waarin we ons niet vervelen het weer is goed en omdat we bij de haven staan en daar een pont vaart naar Spanje steken we ook nog een dagje over.
Helaas was alles gesloten in Spanje terwijl wij dit beslisten.
1 november een nationale katholieke vrije dag.
Vrijdag na een week in Vila real Sant Antonio te hebben gestaan willen we wat verandering. En vertrekken we naar Portimão. Een grote stad midden in de Algarve waar men blij is als je met je kamper langs komt.
Grote parkeer terreinen ingericht voor kampers klein restaurantje erbij in de Marine haven.
Voor de plaats stopt een pendelbus die je naar de stad brengt. De bakker komt s ’morgens met warme en verse broodjes, de groenteboer komt langs met groente en fruit.
Het terrein is bewaakt en de kosten zijn slechts 2,50 per nacht.
Een groot nadeel we kwamen aan het regende en nu 48 later regent het nog.
Dus het wordt nu wachten op beter weer.
N37.11911 W 8.53097

mulder670@gmail.com

julliefotos en het verhaal goed ondvangen hier is alles qk de groeten van oma Johnna enRiekus

henkdinekethomas@live.nl

reisverslag en fotos bekeken,heb heel lang de computer niet gebruikt maar vind het leuk om jullie zo te kunnen volgen.Hartelijke groet.