henkyvonneonderweg.reismee.nl

Portugal

Zoals gezegd vanaf Cap Breton Spanje door, Om niet teveel oponthoud te hebben besluiten we om vanaf Cap Breton de tol te nemen tot San Sebastiaan de kosten bedragen in klasse 4 totaal 10,50.
Het scheelt brandstof en tijd en vanal dat geklim ben je gauw zat. Aangezien Spanje niet zo heel veel camperplaatsen heeft, moeten we een flink stuk rijden.
We stoppen bij een camping in Cavia deze ligt aan de weg, maar is totaal verlaten, De eigenaar wil echter wel de hoofdprijs voor een overnachting. Zuinig zoals we zijn besluiten we toch maar een stuk verder te gaan we weten een plek in Palencia midden in de stad goed vertoeven het staat erg vol, maar we kunnen er nog bij N 42.00322 W 4.53453
De volgende morgen willen we toch echt de grens van Portugal/Spanje te bereiken, een lange weg met weinig verkeer, maar veel runderen langs de kant,
Daar komen straks de hammen van die in alle winkels liggen mm lekker.
Na nog even wat boodschappen te hebben gedaan in de laatste winkel van Spanje steken we de grens over naar Portugal.
We komen tot de ontdekking dat men daar rigoureus bezig is met het veranderen van de wegen.
Bijna alle snelwegen zijn tol, waarvan enkele met elektronische tol, we hebben het niet nodig we hebben de tijd maar af en toe lastig.
We blijven direct over de grens staan in Vilar Formosa een plek tegenover een warenhuis, en wat voor warenhuis een uit de jaren 60. Alles is te koop, de eigenaren zijn erg enthousiast. Kosten 5 euro en 1,50 voor stroom. We besluiten hier onze zondagse rust te houden en twee nachten te blijven.
N 40.61535 W 6.83873

Maandagmorgen na voorzien te zijn van vers water en alle rotzooi is achtergelaten, vertrekken we richting Guarda ook hier is een mooie camperplaats bij het sportpark goed aangegeven, maar voor ons nog te vroeg tijd voor een broodje en verder afzakken via de N 18
In de buurt van Castelo Branco ligt een klein dorpje waar een Nederlander een kampeerplaats heeft gecreëerd. Super plek
Werkelijk mooi het is te koop voor 80.000 euro alles is aangelegd douch wc een overdekt terras waar je gezellig kan zitten een klein parkje om eventueel je hond uit telaten. Niet mis. Escalos de Baixo het is terrassen camperplaats met erg veel fruitbomen, het meeste fruit was rijp dus lekker.
We blijven hier twee nachten, omdat er een depressie aan komt, ons motto is als het regent kun je beter rijden en bij mooi weermoet je genieten.
N 39.89917 W7.40028.

Vanwege het slechte weer woensdagmorgen maar verder getrokken naar het zuiden.
We gaan richting Monsaraz, via werkelijk een prachtige omgeving van kurkbomen, hoge bergen mooie meren ( Bargem) en olijfbomen komen we aan in het stadje. Bij de ingang van het stadje kun je prachtig staan je kijkt uit over het Bargem en ziet in de verte Spanje liggen. Het stadje is erg oud en heeft veel huiskamer restaurantjes. Superplek erg mooi alleen jammer van de regen.
N 38.44307 W7.37951

Truus

Dit stuk van Portugal hebben wij nog niet gezien. Als ik dit lees dan wil ik wel weer op reis!! Leuk verslag en wij volgen jullie!!
Veel plezier, groetjes, B&T

Truus