henkyvonneonderweg.reismee.nl

Albufeira

Nadat we een volle week in Portimão hebben gestaan besluiten we wat verderop te kijken de discussie is gaan we nu naar boven via Silves en dan een naar een Barchem, of eerst naar Albufeira.
We besluiten na lang overleg om eerst naar Albufeira te gaan.
Daar is een nieuwe camperplaats gekomen bij het vernieuwde sportpark en voetbalstadion.
De Camperplaats is gerealiseerd op het oude voetbalveld, men is nog hard bezig alles klaar te maken. Alles is weer aanwezig, wasserette, douche, wc, water en stroom en met de Wi-Fi is men nog bezig in de loop van de volgende week is dit klaar,
N 37.05’54” W 8.14’38”
Albufeira is een heel oud plaatsje gelegen in een dal aan het strand.
De lol van het genieten is er echter heel af, als we s’ middags horen dat een tornado de Algarve heeft aan gedaan, en de camperplaats in Silves heeft weggevaagd.
Inmiddels kennen we verschillende mensen die daar staan en we eerder hebben ontmoet in Portimão. We horen dat er verschillende gewonden zijn. Wat hebben we zelf geluk gehad, vanwege het feit dat we besloten hebben niet daar heen te gaan.
Maar wat is er met de anderen gebeurd die we in de afgelopen week hebben leren kennen. Ook bij ons regent het hardop de putdeksels komen omhoog als geisers winkels zijn onder gelopen.
Dit stemt toch tot nadenken, enkele Nederlanders blijken gewond en inmiddels weten we dat er veel campers zijn beschadigd door omvallende bomen en vallende dakpannen
Even niet leuk, en ik vind het dan ook geen pas geven nu een leuk verhaal neer te zetten.

Paul

Wat erg om dit mee te maken, vooral als er mensen bij betrokken zijn die jullie kennen. Ja zo zie je maar weer, het kan iedereen overkomen.Een hele dikke knuffel,ook voor henk, houdt de kop erbij.
groet paul