henkyvonneonderweg.reismee.nl

zon en nog meer zon

Na dagen van regen, is het weer totaal omgeslagen, de zon schijnt volop. We hebben dan ook besloten voorlopig op dit plekje te blijven staan.
Het is een ideale plek voor mijn ochtend wandelingen, je kunt hier alle kanten op, langs het strand loopt een houten vlonder van een paar kilometer. En de andere dag via de haven heerlijk.
Verder is alles in de buurt, wat betreft de dagelijkse benodigdheden. In de jachthaven is een wasserette met meerdere machines zelfs een van 16 kilo dus alles in een keer schoon en droog.
Verder kun je te kust en te keur als je lekker uit eten wil voor niet te veel geld en wil je exclusief bestaat ook die mogelijkheid. En wil je geld snel kwijt op loop afstand is het Casino.
We zijn niet de enige de deze plek als ideaal zien er staan inmiddels ongeveer honderd kampers.
Zondag wilden we ons lekker later verwennen en in een van de vele restaurantjes.
In de jachthaven lieten we ons neervallen in een leuk maar wel chique tentje.
Ik besteld mij een entrecote na enige tijd werd mijn dampend bord geserveerd, met spareribs.
Ik deelde de ober mee dat dit mijn inzien geen entrecote was, maar zo noemt men spareribs in Portugal.
Navraag bij gespecialiseerde horeca mensen thuis wist ik dat ik in het vervolg beter op moet letten, een boekje met de Portugese taal is niet overbodig.
Een dergelijk boekje hebben we natuurlijk wel, maar thuis. Je moet echter niet alles geloven wat het thuisfront zegt, want die hadden bij voorbaat al pret als ik de naam zou zeggen die hun bedacht hadden voor spareribs.
Portimão is verder een prachtige plek zeer veel restaurantjes en terrasjes, zeer breed strand, diverse mooie winkeltjes.
Veel hotels direct aan zee, men zegt hier het Marbella van Portugal. Je kunt er heerlijk een eind weg lopen of lekker zonnen op het strand. Voorlopig blijven we in deze omgeving dan ook maar even hangen en genieten van de zon.
Is er een dag die niet zo mooi is dan kunnen we ons vertier en ons geld kwijt in een de mega overdekt winkelcentrum waar echt werkelijk alles te koop is op gebied van mode etc. kijken we volgend week weer verder.

janinne

fijn dat jullie nu mooi weer hebben.
hier is het vandaag ook mooi,voor de rest als maar regen.
veel plezier en geniet er van.

Truus

Fijn dat 't allemaal naar de zin gaat! Dat kun je lang volhouden... Hier heerlijk najaarsweertje. Windstil. Vanmiddag buiten koffie gedronken in zonnetje en in T-shirt in de tuin gewerkt. Maar niet jullie temperatuur. Geniet ervan! Liefs B&T