henkyvonneonderweg.reismee.nl

Op weg naar portugal

Op 12 oktober zijn wedan om twee uur vertrokken uit Ten Boer, nadat we eerst een lekkerbroodje hadden gegeten bij Peter en Petra en de kids.

Het was erg druk op de weg, dit had mede als oorzaak dat in het zuiden de herfstvakantie is begonnen, ook het slechte weer deed er geen goed aan.

Om 7uur waren we in Zundert een camperplek achter een scootermuseum, een rustige plek om te staan,alles was aanwezig keuken met apparatuur.douche,toilet en wifi kosten 10 euro alles inclusief.

Op 13 oktober zijn we rustig opgestaannog wat dingetjes veranderd in de camper en op weg naar Bapaume.

,Het weer regen, als alles goed gaat en geen oponthoud kunnen we daar om 4 uur aan komen.

Goed gelukt maar wat denk je wat een camperplaats bij een kerk , en morgen is het zondag. Op de camperplaats zelf zeer grote campers van circus Zastava, die daar een optreden verzorgden.

Hopen dat als de voorstelling is afgelopen de geparkeerde auto,s zijn verdwenen en wij op de plek kunnen staan hebben we wel muziek toe.

Al gauw blijkt dat er van ons voornemen niets terecht komt, en besluiten we toch maar verder te trekken, met de bedoeling Amiens.

Halverwege komen we een groot plein tegen goed verlicht en besluiten daar te overnachten. Morgen zien we wel weer verder.

Van ons zelf gevonden pleintje voorbij Bapaume waar we heerlijk hebben geslapen zijn we om half elf verder getrokken naar Broglie een klein plaatsje op weg naar Le Mans.

Deze camperplek is een aanrader het terrein voor het oude station is speciaal ingericht voor campers, bij iedere camper een stuk gras waar je kan zitten met mooi weer. VE is aanwezig kosten 5 euro wat wordt opgehaald door de beheerder en tevens de bewaker van het terrein.

Hij woont boven het oude station.

N49.00694

E0.53076

15 oktober

vanochtend weer niet vroeg vertrokken eerst lekker ontbijten en opruimen. De planning is vandaag te gaan tot La Suze sur Sarthe ongeveer 160 km. We hoeven niet zo snel we hebben de tijd . Om 2 uur zijn we op plaats van bestemming echter de coordinaten van de camperplek zijn net iets anders als het boekje. Dus even een klein blokje om. De plek is weer een om te onthouden. Aan het water kunne wel 10 campers staan op het veldje naast de camping 8 waarvan 6 met stroom. verder is alles erbij stroom douche en toilet. Kosten 3 euro in de automaat.

N47.88897

E0,03093

Nadat we vanochtend eerst even zijn gaan tanken bij de Super U zijn we door gereden tot Thouars een oud vestings stadje waar aan de rand van de muur een kleine camperplek is.In de middag zijn we het stadje ingelopen en hebben de kerk bezocht.Deze zag er armoedig uit, niet wat je verwacht van een katholieke kerk .

N46.97611

W0.21138

De volgende morgen 16oktober regende het alweer en zijn we door gereden naar St Captain de Blaye, omdat het nog steeds regende en nog maar 2 uur besloten we door te rijden tot de volgende plaats. Daar aangekomen bleek dat deze camperplek wasopgebroken en zat er niets anders op dan nog een stukje verder.

Even voor Bordeaux werd langs deweg een camperplek aan gegeven,midden in het dorp bij de kerk met alles erop en de aan.een camperplek voor 4 tot 5 campers , lekker rustig in debuurt van diverse wijnboeren.

N45.14825

W0.605010

De volgende morgen wilden we door naar CapBreton aan de grens van Frankrijk en Spanje waar je goed kunt staan en alles wat je nodig hebt aanwezig is. Kosten 7,50euro

n43.63758

W.1.44681

Als we morgen redelijk op tijd vertrekken kunnen we halverwege Spanje komen op weg naar ons doel Portugal

jan en tjaaktje

ziet er goed uit ik dacht al wat duurt het lang voor we weer een berichtje krijgen ik werd al een beetje ongerust maar gelukkig alles oke
hier ook en lekker geen regen meer maar zonneschijn
en of we dat ook verdiend hebben groetjes voor wim en paul jullie lezen dit vast wel
wijnboeren in de nabijheid is ook nooit weg
proosten op jullie reis
toedeloe gr j en tj

triplemmm@home.nl

Hallo oma en opa wij (martin,mariska,manon) missen jullie heel erg ik denk elke avond aan jullie. Wij zijn blij dat jullie veilig zijn aangekomen echt heel blij. Dikke xxxxxxxxxxxx van ons.